یاردیم: هزینه‌ها بر دوش کارگران است

دبیر مرکزی زنان ایتیم-سن؛ سیمگه یاردیم اظهار داشت که به‌دلیل هزینه‌های بی کنترل دولت و سیاست‌های غلط اقتصادی، صورتحساب بحران از کارگران دریافت می‌شود.

سیمگه یاردیم، دبیر مرکزی زنان ایتیم سن، از اینکه آینده کارگر و کارمندان دولتی با وعده‌های انتخاباتی گره خورده است، انتقاد کرد و گفت: "بودجه تخصیص‌یافته برای جنگ همیشه در حال افزایش است، اما کارگران نادیده گرفته می‌شوند."

یاردیم در گفتگو با آژانس خبری فرات (ANF) با بیان اینکه به‌دلیل سبک مدیریتی و سیاست‌های اقتصادی دولت، بحران اقتصادی جدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: راه برون‌رفتی که برای این بحران مشخص شده است؛ خودش موجب تشدید بحران شده است. یاردیم گفت: "حداقل دستمزد" کارمندان دولت در حال حاضر کمترین "حداقل دستمزد" است و کمترین میزان دستمزد؛ به دستمزد دولتی تبدیل شده است. به‌خصوص در کلان‌شهرها، مسکن، حمل و نقل و غذا به معضلی جدی برای کارمندان دولت تبدیل شده است. روند بحران چندجانبه پس از انتخابات به‌شکلی جدی ادامه دارد.

یاردیم توضیح داد که کارمندان دولت مجبور به زندگی با حقوق در سطح خط فقر شده‌اند.

سیمگه یاردیم با بیان اینکه بودجه اختصاص داده شده برای جنگ و بریدن از سرمایه‌ها در حال افزایش است، اما کارگران روز به روز فقیرتر می‌شوند، دولت در این زمینه مسئول است و گفت: باید به کارگران کمک هزینه‌های اجتماعی داده شود و حقوق بالای ۳۵ هزار لیره پرداخت شود.

یاردیم تصریح کرد که مبارزه سازمان‌یافته خود را برای کسب حقوق خود افزایش خواهند داد.